איך ללמוד את האנגלית שאתם צריכים לעבודה שלכם

בדרך כלל מגלים באמת עד כמה הידע שלנו באנגלית חסר רק כשמגיעים לשוק העבודה. אם הבוס שלכם צריך שתתקשרו בשטף ובמקצועיות עם קולגות בחו"ל, המהירות שבה פענחתם אנסין בפסיכומטרי לא מעניינת אותו, ואפילו הפטור שלכם מאנגלית בתואר הראשון לא מזיז לו. מה שהוא צריך זה שהקולגות מחו"ל יתקשרו איתך בהצלחה בדיוק כאילו חיית כל ימיך במדינה דוברת אנגלית.

יש מעסיקים שמארגנים קורסים לשיפור אנגלית לעובדים שלהם – אבל אם המעסיק שלכם לא עשה את זה עד היום, הוא לא יתחיל במיוחד בשבילכם. ועל אף שאתם יכולים כמובן להירשם לקורס בכוחות עצמכם, מהר מאד תגלו שגם הקורסים לא בהכרח קולעים למה שאתם צריכים. והסיבה פשוטה: על אף שכל קורס יכול ללמד אותך איך לנהל שיחה כללית שוטפת עם דוברי אנגלית, אף קורס – ואף מורה לאנגלית – לא יכולים להיות בקיאים באוצר המילים הרלוונטי לכל תחום.

בואו נאמר שאתם עובדים עבור יבואן המארגן ייצורים של ממתקים בחוץ לארץ. יש רשימה ארוכה של מילים מקצועיות שאתם צריכים לדעת: איך קוראים לסוכריות בצורות מיוחדות? לסוכריות ג'לי? איך אומרים סוכריות קשות ואיך אומרים סוכריות על מקל? איך קוראים לחטיפי שוקולד במילוי ליקר ואיך לממתקי מנטה? וזה עוד לפני שמדברים על חומרי גלם (לימדו אתכם פעם איך אומרים מוצקי קקאו? חומר מונע התגיישות?), מכונות ייצור, שלבי ייצור, ועוד שפע מושגים ספציפיים למקצוע שלכם שכנראה לא נתקלתם בהם מעולם, גם אם קראתם את שייקספיר להנאתכם באנגלית.

אין לכם ברירה אלא להתחיל ללמוד את האנגלית הרלוונטית למקצוע שלכם. (יודגש: כל זה בהנחה שאנגלית טובה באופן כללי כבר יש לכם. אם גם שיחה על תיאומי פגישות אתם לא יכולים לנהל באנגלית שוטפת, יש לכם בעיות בוערות יותר מאשר שמם המדויק של הפרלינים במילוי אננס).

איך לומדים את האנגלית למקצוע שלכם? מתחילים לקרא כתבי עת מקצועיים באנגלית

רגע! אתם מוחים. אנחנו חיים בעידן האינטרנט!.

נכון. ולרוב כתבי העת המקצועיים יש אתר אינטרנט. בהחלט, נצלו את האתרים הללו. חפשו גם בגוגל מידע על התעשייה/מקצוע שלכם. חפשו אתרים רציניים שעוסקים בו. חפשו מילוני מונחים רלוונטיים. (אם נחזור לדוגמת יצרן הסוכריות: כל מה שנדרש הוא להקיש בגוגל candy manufacturing glossary  ורשימה ארוכה של מילוני מונחים תפתח בפניכם. למשל, מילון המונחים הזה: http://gourmetcandymaker.com/glossary-for-gourmet-candy-making/ שילמד אתכם בין השאר שממתקים פריכים המכילים אגוזים נקראים brittles, בעוד שוקולדים המכילים נוזל כלשהו בתוכם נקראים cordials.)

אבל עם כל הידע העצום הקיים ברשת, אני עדיין ממליצה פשוט לעשות מנוי על כתב עת מקצועי אחד או שניים בתחום שלכם. כתבי עת כאלה תוכלו למצוא אם תגגלו את המילים trade magazine יחד עם שם התחום שלכם. אתם יכולים גם לחפש כתבי עת בתחום שלכם באתר http://www.tradepub.com/ המכיל מגוון עצום של כתבי עת מקצועיים.

למה אני שולחת אתכם לעשות מנוי דווקא על מגזינים מודפסים? קודם כל, עצם העובדה שזה יעלה לכם (בדרך כלל) כסף תגרום לכם לקחת ברצינות את המגזין ולקרא לפחות את חלקו. שנית, מגזין פיזי מאפשר לכם לשרבט עליו בקלות (הצלחתם להבין פירוש של מונח מהקונטקסט? כתבו את המילה בעברית מעל המילה באנגלית. כך תזכרו יותר טוב את הרכש החדש לאוצר המילים שלכם) ושלישית, אתם תתחילו לראות בעצמכם את סוג האנשים הקוראים כתבי עת מקצועיים באנגלית.

אני רצינית לגמרי. הצעד החשוב ביותר בדרך לכל הישג הוא לחשוב על עצמכם כעל סוג האדם שמשיג את ההישג הזה. אם אתם תקועים במוד של: 'אני בקושי קורא בעברית, קריאה באנגלית זה לא בשבילי', או: 'בחיים אני לא אקלוט את כל המילים המקצועיות האלה באנגלית, הזיכרון שלי על הפנים ואני כבר לא בן עשרים'. נחשו מה? כנראה שלא תקראו אף כתב עת באנגלית. למעשה, אני מוכנה להמר שגם לא תטרחו לגגל glossary  רלוונטי לתחום שלכם. (ובאמת, למה לטרוח? הרי ברגע שתראו את רשימת המילים הארוכה פשוט תימלטו לפייסבוק בייאוש).

אבל אם אתם רוצים להצליח, ומוכנים לתת לעצמכם צ'אנס אמיתי – ספקו לתת-מודע שלכם הוכחות על רצינות הכוונות שלכם. ואין כמו מגזין כרומו שאתם סוחבים בתיק לכל מקום ומעיינים בו מידי יום כדי לגרום לתת-מודע שלכם להשתכנע שאתם הדבר האמיתי. תגלו פתאום שלא רק אוצר המילים המקצועיות שלכם גדל, אלא כל ההתנהלות שלכם באנגלית משתפרת. כי מה כבר יכול להיות אתגר-אנגלית קשה מידי עבור טיפוס שקורא כתבי עת מקצועיים באנגלית?

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s